luni, 19 noiembrie 2012

de luni ritmate





Probabil, m-au infectat de mică. Probabil, am o boală. Nu știu cum să-i zic, și nu știu cum ar putea-o diagnostica specialiștii. Eu cred că atunci cînd eram în brațe la mămica și sugeam laptele ei, mi-au băgat ritmurile astea în sînge. și de-atunci eu nu mă pot ogoi.

Dormeam în mașină la vreo 3-4 anișori, și cum auzeam trompeta la casetofonul vărului meu, prin somn, începeam a dansa. Concertele arătate de postul național de televiziune le priveam și le absorbeam, împreună cu buneii mei. Ca să fie clar, eu nu am fost la grădiniță, de asta am  unele lacune în momentele de socializare cu oamenii. Ăștia doi cred că au agravat anamneza și mai mult! M-a crescut mămuca Domnița (săraca, Dumenezeu s-o odihnească, numai ea știa ce drac de copchil crește!) și tătuca Alexîi. Mămuca îmi cînta romanțe despre un căpitan ce venea din munții Balcani (asta era preferata mea) și tătuca îmi povestea povești cu eroi, cu Feți-Frumoși și Ilene Cosînzene.

Acum eu nu pot rezista. Eu cînd aud muzica moldovenească piciorușele îmi încep a sălta, umerii se îndreaptă, pieptul sare înainte, și ochii încep a sclipi! Sîmbăta asta am fost la o nuntă de boieri (că așa se zice la noi, la Ocnița!), și pe lîngă toate celelalte m-am ales cu bătături la călcîie, febră musculară în picioare și mîini, și presupun că obrajii mă dor de la atîta hlizit și voie bună.

Dar s-a meritat! S-a meritat fiecare sîrbă și horă! Ah! Cum v-aș povesti cum îmi sălta rochița! Cum îmi sclipeau ochii! Cum admiram mîinile mirelui (un băiat de la țară, care lucrează pămîntul, care își vede viitorul legat de pămîntul pe care îl iubește și la care se cinuie din zori și pînă-n noapte), roșii de frig, chinuite, dar care atît de gingaș atingeau burtica miresei și în ochii lor era atîta dragoste! Cum a dansat o doamnă trecută mult de prima prospețime cu șubeikă de cernoburkă și ochelari de intelectuală! Cum am savurat și admirație și bîrfe! Cum am petrecut eu la o nuntă adevărată!

Dar trebuie să mergem la lucru că e luni, și maxim ce pot face eu pentru voi, e să vă ofer o doză de voie bună, măcar un fel de amăgeală, că petrecerile pot continua și luni ;) O săptămînă frumoasă să aveți!




0 comments:

Trimiteți un comentariu